3 D: denken, durven, doen 
Ondertitel Het leefsleutelspel rond welbevinden en risico´s
Inhoud Een interactief spel voor jongeren waarbij je kan kiezen uit zes thema's waarrond het spel gespeeld kan worden: multimedia, welbevinden, seksualiteit, ruzie & agressie, middelengebruik en gezondheid. De jongeren staan stil bij de leuke en minder leuke kanten van het gekozen onderwerp. Tijdens het spel wandelen verschillende teams door een fictieve stad. Onderweg kunnen ze punten verdienen door te denken, te durven of te doen. Denken: het team trekt een 'denken' kaart waarbij de spelers van gedachten kunnen wisselen bij een 'korte vraag', een 'kringgesprek' of een 'teamopdracht' rond het gekozen thema. Doen: het team krijgt een doe-opdracht die te maken heeft met het gekozen thema. Durven: het team neemt een risicovolle 'durven'kaart waarbij het mogelijk is dat ze een punt moeten afgeven, of misschien nog eens mogen gooien... Het team dat het spel wint, krijgt het voorrecht om uit een aantal geselecteerde kaarten een ‘actie’ voor de hele groep te kiezen. Deze kleine of grote actie – die te maken heeft met het thema van het spel – wordt uitgewerkt in de dagen of weken na het spelen van het spel en heeft tot doel het thema wat verder uit te diepen.
Auteur Kristl Habils, Leen Van den Brande
Uitgeverij Leefsleutels
Verschijningsdatum 2008
Tags bordspel, gezondheid, seksualiteit, sociale vaardigheden, verslaving
Locaties Mechelen, Gent
Type spel
Minimum leeftijd 12
Minimum deelnemers 6
Maximum deelnemers 30
3 D: denken, durven, doen